top of page

Lieve lezer,

We zitten, als ik deze nieuwsbrief schrijf, aan het eind van de maand april.


De zon heeft nu echt lekker kracht en overal is het voorjaar doorgebroken.

Wat een mooie tijd van het jaar!


Ik kan onwijs genieten van de natuur op dit moment: het frisse groen, de heerlijke geuren van de bloesem en overal mini dieren. Heerlijk!



Over dieren gesproken,

als je me via Instagram volgt, weet je dat we kippen hebben en een halsbandparkiet.

Deze parkiet is van onze oudste zoon en woonde tot 1 maand geleden bij ons binnen.

Een vrolijk beestje dat een stuk slimmer is dan ik vooraf zou denken.


Joshua heeft hem kunstjes kunnen leren en hij is zelfs gaan praten.


Hij kan Joshua’s naam roepen, hij fluit naar je, hij roept keihard KIEKEBOE en KOM DAN.

Ook geeft hij heuse klapzoenen.


Je snapt het: hilariteit alom, echt een leuk beest is het.


Maar naast al deze leuke geluiden heeft hij ook gewoon een erg scherpe roep.


Dus maakten we in de tuin een volière, zodat hij daar meer bewegingsvrijheid heeft en wij binnen elkaar weer kunnen verstaan.


Hij heeft het geweldig, samen met onze 6 kippen vliegt hij vrolijk rondjes. Echt een leuk gezicht.


Ondanks dat we allerlei veiligheidsmaatregelen hadden genomen om te zorgen dat hij in de volière bleef, was hij vandaag toch ontsnapt!


Onze twee jongste meiden wilden in het kippenhok met de kippen kroelen.


Ze lieten daarbij de deur met de plastic flappen die we ervoor hebben hangen te lang open staan en Zazu zag de mogelijkheid om naar buiten te vliegen.


Je snapt de consternatie wel die er ontstond, want zie hem dan nog maar eens terug te vinden!

Eerst was hij in geen velden of wegen te bekennen, dus iedereen de wijk in om te zoeken.


Ja hoor, gevonden: hoog in een grote boom bij onze buren in de tuin.


Allerlei trucjes en kunstjes uitgehaald om hem naar beneden te krijgen.


Dit alles heeft zeker wel 2 uur geduurd; iedere keer vloog hij weer ergens anders heen.


Maar gelukkig niet zo enorm ver weg, wel erg hoog!


Behulpzame buurmannen kwamen met schepnetjes en trappen aandraven om Joshua te helpen.


En ja, uiteindelijk lukte het Joshua om hem, staand op een trap, met een nootje te lokken.


Eenmaal op Joshua’s hand kon hij hem vasthouden tot hij weer veilig terug in de volière zat.


Never a dull moment, zeggen we hier dan tegen elkaar.


Want het is nog geen week geleden dat ons aquarium ’s nachts barstte…


Ja, je leest het goed — geen kleine vissenkom, maar een serieuze bak.


Joshua had bedacht dat hij een groot aquarium wilde en sinds hij zelf geld verdient, had hij dat gewoon geregeld.


Totale verrassing voor ons, maar ja, zo gaat dat met pubers: impulsief en daadkrachtig.


Geen probleem Joshua, maar wel zelf voor zorgen.


Alles geregeld, vissen erin… en een paar dagen later werden de jongens op zolder wakker met natte voeten.


De hele bak was aan de onderkant gebarsten.

Hoe dan?!


Wat bleek: er zat een mini ongelijkheid — echt millimeterwerk — onder de ondergrond waar de bak op stond.


De druk van al dat water op de bodem was genoeg om hem te laten barsten…


Dus stonden we ’s morgens vroeg met z’n allen vissen te evacueren naar het bad en een centimeter of 2 water van de zolder te hozen.


Dus ja… er gebeurt hier altijd wel iets in huize Spruijt :) :)


Kijk, ik word er op het moment zelf heus niet altijd even blij van, maar als het dan weer is opgelost en het nieuwe (grotere en mooiere) aquarium staat, netjes op een vlakke ondergrond, te shinen… kunnen we er met z’n allen mega om lachen.


Weer een verhaal erbij.

Dat kun je natuurlijk ook verwachten als je een heel koppeltje kinderen hebt en een halve kinderboerderij aan dieren!


Onze lieve poes is trouwens bevallen van 5 zwart/oranje kittens, zo schattig!

Bijna allemaal hebben ze al een nieuw adresje en zelf houden we er eentje.


Of we dan genoeg dieren hebben?


Nou… voor in dit huis wel, denk ik.


Maar we zoeken nog steeds naar een plekje ergens (het liefst richting Zeeland): een mini boerderijachtige situatie waar we meer dieren kunnen houden.


Met wat meer grond voor moestuinen, een leuke boerenschuur voor workshops


en RUIMTE voor de kinderen…


Dus mocht je weten dat er iets te koop komt :) stuur het gerust door!

Zeeuws-Vlaanderen vinden we trouwens te ver.


Idealiter ergens bij Goes of Middelburg.


Goed, genoeg koetjes en kalfjes — we gaan verder met nieuws vanuit de webshop!


Koningsdag is net achter de rug en wat een leuke foto’s kreeg ik binnen van vrolijk wapperende koningsdag-slingers!



Wat een leuk product was dat hè?

En zo handig! Want jij hebt nu gewoon voor ieder oranje feest een duurzame slinger in de kast liggen.


Heb jij hem niet gekocht?


Ik verwacht dat dit product volgend jaar nog wel een keer terugkomt voor degene die het gemist hebben.


Met het zomerse weer in aantocht zijn we ons weer op het buitenseizoen aan het richten.


Daarbij hoort een nieuw product, leek mij zo!


De lampionnenslinger staat sinds afgelopen vrijdag in de shop en wat is hij tof hè?


Ik verkoop er geen lampjes bij, want die keuze is zo persoonlijk dat ik niet voor iedereen de juiste lampjes kan inkopen.


Het is afhankelijk van hoeveel lampjes je wilt en of je hem op zonne-energie of met een stekker wilt gebruiken.


De lampionnen zijn per 10 te bestellen in de shop.


Het is een enorm vrolijk project en een ware blikvanger voor in de tuin of op de camping!


Eerst had ik een selectie van kleuren online staan, maar er kwamen toch vragen over de mogelijkheid om zelf kleuren te kiezen.



Naast deze vrolijke slinger zijn er twee nieuwe zomertassen te maken.


Eén met behulp van een digitale workshop en de ander als moederdagworkshop met high tea!


Dat wordt ZO gezellig!

In Wijngaarden gaan we, op de idyllische locatie bij de theetuin van Tante Wieke, een gezellige ochtend met elkaar maken.


Het is eigenlijk een event!


Met maximaal 10 personen komen we bij elkaar om deze handtas te maken.


Rond 9:45 ben je welkom en we starten ongeveer om 10:00 met de workshop.

Dan gaan we gezellig de handtas knopen.


Daarna, rond 12:00, wordt de high tea neergezet met allerlei lekkers, door Wieke zelf gebakken.


We hopen op een fijne zon, zodat je kunt genieten in de gezellige tuin van de high tea!

Rond 13:30 is het event afgelopen. De kosten zijn €49,95 p.p.


Dit alles wordt georganiseerd op woensdag 13 mei.


Zien we jou met je moeder op deze woensdag?


Het zou gezellig zijn!



De andere tas is een hip buideltasje.


Meestal wordt die gemaakt met grannys, maar ik wilde een macraméversie maken.

Na heel veel — heel erg veel — trial en error ben ik nu mega trots op het resultaat!


Een zelf ontworpen tasje met een duidelijke video-uitleg.


Je kunt kiezen of je met twee kleuren aan de slag gaat, zoals ik, of dat je liever één kleur gebruikt.

☀️Shop hem hier ☀️


Met dit tasje ben je helemaal klaar voor de zomermarktjes :)




Moederdag cadeautjes


Ik hoop dat je nog even verder leest, want er komt zelfs nog meer nieuws aan.


Voor Moederdag breng ik traditiegetrouw een kleine oplage cadeaupakketten uit.


In het ene pakket vind je 3 projecten tegen hoge kortingen.

En in de andere 2.

Even twijfelde ik om ze nu nog te lanceren, want voor mijn gevoel ben ik daar een beetje laat mee.

Maar weet je, ik heb er nu ongeveer 10 beschikbaar per pakket soort.


Dus dat halen we wel om die op tijd in te pakken!


En kijk nu even welke toffe pakketten we voor jullie hebben bedacht!


Met beide een korting van €14!



Je shopt ze online, wie het eerste komt?

Heeft het meeste kans!



Met de track & trace-code kun je zien wanneer het pakket bij je aankomt.


Wij gaan het feestelijk verpakken en jij hebt een superorigineel cadeau voor moeder!


Ik hoop je bestelling weer te ontvangen in de webshop.


Het betekent superveel voor me!

Bedankt,


Liefs Pris

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page